Мої напрацювання






Здорове харчування. Правила здорового харчування.
Складання раціону здорового харчування
Інтегрований урок-проект з природознавства у 3 класі
Інтегрований з уроками основ здоровя, фізкультури, музики.
Мета: поглибити знання учнів про вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоровя, довести перевагу натуральних продуктів, скласти правила здорового харчування, раціону здорового харчування, виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоровя, формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоровя їжі.
Обладнання: плакати  з порадами лікарів, шапочки для дітей   з написами вітамінів, кошики з наборами продуктів, багатих на білки, жири та вуглеводи, малюнки із зображенням харчових продуктів.
 Хід уроку.
І. Організація класу до уроку.
Пролунав дзвінок –
Розпочнем урок.
Будем працювать старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі
Діти – просто молодці!  
ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель. Сьогодні наш урок присвячений вивченню основ правильного повноцінного харчування та його впливу на здоровя людини. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу, корисну для здоровя, що містить вітаміни різних груп.
Вправа «Мозковий штурм»
- Які поживні речовини ви знаєте?
- Для чого вони потрібні людям?
- Як людина їх отримує?
- Які зміни відбуваються  в організмі людини в органах травлення?
- Для чого організму вітаміни?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Робота в групах.
Учитель. Обєднайтесь у групи (4 групи) і прочитайте матеріал про поживні речовини на стр. 151 підручника. Перша група читатиме про білки, друга група – про жири, третя – про вуглеводи і четверта – про вітаміни. А тепер уявіть, що вам треба купити в магазині 4 корзини корисних продуктів.
Перша група дітей має скупити продукти, багаті білками, у корзині дітей другої групи мають бути продукти , що містять жири, для третьої групи –вуглеводи. Четверта група закуповує продукти збагачені вітамінами. Діти наповнюють корзини необхідними продуктами і презентують свої корзини. Представник першої групи: Білки – будівельний матеріал  для організму. Завдяки їм людина росте. Вони є у молоці, яйцях, квасолі, рибі, м’ясі, горосі (демонстрація продуктів).
Представник другої групи: Жири забезпечують організм енергією. Вони йдуть на зігрівання тіла людини та знаходяться у олії, маслі, сметані, салі (демонстрація продуктів).
Представник третьої групиВуглеводи – джерело сили та енергії.  Це цукор та крохмаль. На вуглеводи багаті такі продукти (демонстрація продуктів: мед, цукор, картопля, рис, манка, вівсяні крупи, фрукти, овочі.
Учитель. На  що ви звертали увагу, купуючи продукти  для своїх кошиків?
Діти: на упаковку та етикетку, на яких зазначено їх склад, термін придатності, умови зберігання та дату випуску. Якщо товар прострочений або несвіжий, його купувати не слід, адже можна отруїтися.
Учитель. Чого іще потребує наш організм щоденно, окрім  поживних речовин?
Учні. Щодня слід  пити достатню кількість води, це приблизно 2 літра. Адже без води людина не проживе і одного тижня.
Учитель основ здоровя: Продукти, які ми вживаємо, мають також бути багатими на вітаміни. Це речовини, які необхідні для життя людини, її росту і розвитку. Недарма перша частина цього слова «віта» означає «життя». Ще 150 років тому вчені вважали, що харчові продукти складаються з білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин і води. Проте під час морських подорожей люди хворіли і гинули, навіть маючи достатню кількість продуктів. Чому? На це питання дав вперше відповідь російський вчений Микола Лунін. Провівши експеримент з мишами, він побачив, що від постійної нестачі у харчуванні деяких речовин, вони хворіли і гинули. У 1911 році польський вчений Казимир Функ уперше виділив ці речовини в окрему групу і назвав їх вітамінами.
Нестача вітамінів може спричинити захворювання, тому лікарі радять їсти п’ять свіжих фруктів і овочів щодня. У наш час відомо близько 30 вітамінів. Для зручності їх позначають буквами латинського алфавіту А, В, С, Д тощо.
Учні в шапочках з назвами вітамінів презентують своє домашнє завдання.
Разом:
Добрий день!
Впізнали нас?
Ми – вітаміни, дуже корисні для вас.
Для вживання незамінні.
Хто дружити з нами буде
Про хвороби враз забуде.
Вітамін А. Я – вітамін А. Сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір. Мене багато у моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
Вітамін В. А я – вітамін В. Дуже потрібний для розумової і фізичної праці.
Шукайте мене у житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.
Вітамін С. А я – вітамін С. Запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, часник, лимони, чорна смородина.
Вітамін Д. Я – вітамін Д. Зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу у молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
Діти (разом).
Хто дружить із нами буде,
Всі незгоди позабуде,
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
Учитель. Для нормальної роботи організму потрібні також мікроелементи: кальцій,  калій, фосфор, магній та інші. Кожний мікроелемент виконує певну роль в організмі. Так, кальцій і фосфор потрібні для росту здорових зубів і  кісток. Вони є в молоці, рибі. Залізо входить до складу крові. Від його нестачі з’являється біль у голові, запаморочення, слабкість. Залізо міститься у печінці, м’ясі, яйцях, яблуках. Йод і фтор є в морських продуктах, мідь – у  вівсяній і гречаній крупах, горіхах.
ІV. Музикальна пауза (фізкультхвилинка).
Учитель.  Щоб продукти, вживані вами, добре засвоювалися, необхідно рухатися. Отож, підіймаємося і під музику виконуємо рухи за мною.
Якщо хочеш бути здоровим – роби так (руки вперед).
Якщо хочеш бути здоровим – роби так (руки вбоки).
Якщо хочеш буть здоровим, усміхнись і будь бадьорим.
Якщо хочеш бути здоровим – роби так (повороти вправо, вліво).
 Якщо хочеш бути здоровим – дихай так (вдих, видих).
Якщо хочеш бути здоровим – роби так (крокують на місці).
V. Рольова гра «Лікарська конференція».
Діти презентують домашні завдання, виконані на плакатах.
Лікар-гастроентеролог:

1.     Їжа повинна бути різноманітною, щоб організм отримував усі необхідні для життя речовини.
2.     Їсти потрібно в один і той же час, повільно, не поспішаючи, ретельно пережовуючи їжу.
3.     Вранці, перед уроками в школі, обовязково снідай.
4.     Вечеряй за дві години до сну. Не переїдай.
5.     Перед їжею ретельно мий руки. Мий овочі і фрукти перед вживанням.

 Лікар-дієтолог:

1. Їж багато овочів і фруктів.
2. У їжі мають переважати продукти рослинного походження.
3. Їж часто, але небагато.
4. Надавай перевагу свіжим натуральним продуктам.
5.Намагайся не вживати продуктів з харчовими добавками, консервантами, барвниками, ароматизаторами.


Лікар-стоматолог:

1.Чисть зуби щоденно вранці і ввечері.
2.Після кожного прийому їжі ретельно полощи рот водою.
3.Не розкушуй тверді предмети зубами.
4. Відвідуй стоматолога двічі на рік.

 V. Дослідницький практикум.
Учитель. Ви отримали багато корисної і цікавої інформації про те, яким має бути здорове харчування. На дошці записані назви страв з корисних і шкідливих продуктів. Ви маєте скласти меню обіду для школяра, звісно,з корисних страв. (Запис на дошці: смажена картопля, гречана каша з  котлетою, червоний борщ, суп рибний, сирна запіканка, шинка з кетчупом, солоний огірок, тістечка, салат з чіпсами, риба смажена, хліб, вівсяна каша, копчена ковбаса, морозиво, газований напій, компот із сухофруктів, салат з помідор, чай, кава, консервовані баклажани, хотдог, печиво). Діти в робочих зошитах складають меню обіду для школяра, зачитують різні варіанти і вибирають правильний варіант.
VІ. Підсумок уроку. Вправа «Незавершене речення».
Учитель.
- Поживні речовини – це…
- Поживні речовини людина отримує з …
- Вітаміни необхідні організму для …
- На вашому столі завжди мають бути …
- Для здорового харчування їжа повинна бути ...

Немає коментарів:

Дописати коментар